maanantai 20. kesäkuuta 2016

Maata voi rakastaa, muttei omistaa


Ennen minä hassusti ajattelin, jotta jokainenhan saa tietysti tehdä puutarhassansa mitä huvittaa, eikä esim. toisten roundup kokeiluihin tulisi puuttua, oma pihahan se ja sielä saa rellestää. Mutta ei se niin mene, ei mee. Se mitä ihminen tekee maalle, ei ole koskaan yksin hänen asiansa. Ei koskaan. Maata kun ei voi omistaa, vaikka siitä olisikin maksanut jonkun tietyn summan. Maa kuuluu kaikille ja meillä kaikilla on vastuu pitää maasta hyvää huolta. Se,että joku " rikkaruoho" sattuupi ärsyttämään, ei todellaaan riitä selitykseksi kaataa kaiken tuhoavaa myrkkyä maaperään. Oon pahoillani, muttei se riitä ja mää tuun sanomaan sen lempeästi ja rehellisesti ihan jokaiselle, jonka näin näen tekevän. Koska mun täytyy, eikä mulla oo vaihtoehtoja enää. En kyllä keksi mikä selitys siihen muutenkaan oikeuttaisi. Rakkaudella minä tämän totean.  Monet ihmiset eivät tee hallaa toki tarkoituksenaan, mutta tietämättömyys ajaapi meitä tuhoisiinkin tekoihin. En ymmärrä miksi Suomessa saa edelleen myydä myrkkyjä kotipuutarhoihinkin ilman, että edes ainesosista, kuten elämän tuhoavasta glyfosaatista mainitaan. Olen tehnyt tästä ilmoituksen kuluttajavirastoon , mutta muutosta tähän ei tullut ainakaan sitä kautta. Mutta en epäile hetkeäkään etteikö muutosta tulisi , tässähän se on meidän onnellisen multaisissa käsissä.
Minusta on äärettömän tärkeä, jotta jokainen ihmeellinen ihminen ymmärtäisi edes murusen verran, mitä suuremmoisia maailmoja maaperässä tapahtuu ja kuinka kaikki, ihan kaikki on yhteydessä toisiinsa. O . Ei tekoa ilman seurausta. Jokaisen ihmeen tulisi sukeltaa tekojensa seurauksiin, ennen tekoa. Mää pyydän rakas, että kunnioitus maata kohtaan lisääntyisi ihan koko ajan ja pyydän myös, että kaltoinkohteluun puuttuttaisiin. Minä oon saanut kuulla, jotta ei oo mun asia tulla sanomaan, mitkä kukanenkin pihalla tekee. Se ei oo sen enempää mun asia kuin sunkaan, se on meidän kaikkien yhteinen asia. Maata ei voi omistaa. Ei voi. Maata voi rakastaa. Maata voi rakastaa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti